Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Hundvakter och hemresa

Kategori: Allmänt

33897-45

Under Piteåsemesterns sista dagar har vi fått vara hundvakter åt Indra, Johannas snälla men starka rottweiler. Johanna åkte hem med flyg i onsdags och lämnade hunden hos oss i stugan. Bilden visar Indra på Johanssons brygga betittande utsikten över de yttre öarna i Piteås vackra skärgård. Indra är ytterst väluppfostrad och mycket gosig. Dock har hon inte varit så pigg på att gå iväg på promenad, har gärna lagt sig platt på marken när jag kopplat henne och börjat promenera bort mot tillfartsvägen. Men jag har kunnat lura henne, genom att i stället börja vandringen ner mot stranden och sedan göra en sväng upp tillbaka till tillfartsvägen.

I fredags hade vi besök av Benny och Birgitta med riesenschnautzern Astor - en mycket livlig femåring, som enligt ägarna lider av hund-ADHD. Astor fick inte komma ut utan fick hålla till i bakluckan på Ahlqvists bil. Indra sprang runt bilens bakdel och sen när Benny och Birgitta gav sig av ville hon springa efter bilen. Hon drog i kopplet så jag nästan släpades med. Då gick det fort ut på tillfartsvägen vill jag säga.

Igår åkte vi hem de 86 milen till Tyresö. Indra åkte med oss i bilen och skötte sig exemplariskt. Hoppade på kommande omedelbart upp i baksätet efter våra raster och hade t o m ett särskilt hundbälte hela resan. Utan gnot. Under resan verkade hon sova så fort bilen rullade.

KOMMENTARER:

  • Hundmoster säger:
    2006-08-14 | 09:43:57

    Är det bara 86 mil nu? Jag trodde det var 90. Vilka mil har försvunnit??

Kommentera inlägget här: