Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Skärmarbronx

Kategori: Allmänt

33897-108

De senaste två helgerna har vi följt J:s första tävlingsinsatser i långlöpning. Då har vi tagit bilen till Hammarbyhöjden och sedan åkt tunnelbana in till stan. Vi nyttjar alltså Skärmarbrinks t-banestation - numera vår mesta t-banestation, kan man säga. Vid Skärmarbrink ligger Hammarbykyrkan och vid stationen bodde även Martina i ca åtta år. Hon döpte om Skärmarbrink till Skärmarbronx och så har namnet blivit i vår familj.

På väg in till stan har jag tagit de här bilderna. En kvällsbild med ljus himmel i nordväst och en mitt-på-dagen-bild i skarpt medljus.

33897-109

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2007-09-05 | 12:34:55

    Hej Pappa Strand!
    Vill bara avisera att jag hälsar på din blogg ibland för att förgylla inte allt för arbetstunga dagar. Kan även berätta att även jag har utnyttjat Skärmarbronx stora gästvänlighet vad gäller tillgängliga parkeringsplatser. Ha en bra dag!
    Anna

  • Pappa Strand säger:
    2007-09-10 | 22:06:31

    Hej Anna!
    Det låter ju allvarligt att arbetet i statens tjänst inte skulle fylla dina dagar till brädden (för du är väl kvar i statsförvaltningen??). Men självfallet är jag tacksam att det finns luckor som gör det möjligt att följa min små försök att hålla mig ung genom att hänga med i bloggandet.

Kommentera inlägget här: