Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Stiltje i Arken

Kategori: Allmänt

33897-135

Jag gillar att jobba mellandagarna. Har alltså varit på plats i Arken både torsdag och fredag. I fredags dök M upp med sina två grabbar. Jag passade på att visa Arken och de bägge grabbarna fick tillfälle att förbruka ett antal vita papper och rita några teckningar, som därefter hängdes upp runt min arbetsplats.

Arken har i övrigt varit nästan folktom. En jul- och nyårshelg som i år är extremt gynnsam för arbetstagaren. Med ett par semesterdagar blir det runt tio dagars sammanhängande ledighet. Men just då är det extra skönt att vara på plats på kontoret. Lätt att koncentrera sig, lite folk i den annars stökiga matsalen och en lite mer avspänd stämning med fikapauser och mellansnack med de fåtaliga arbetskamrater som är på plats. Har i år varit attestvikare för ekonomichefen och har alltså sett till att fakturorna blivit betalade inför årsskiftet och bokslutet.

Jag tog några bilder av grabbarna vid deras besök. Jag har sett det tidigare, men nu var det extra tydligt att vi har ett perfekt fotograferingsljus i huset!
Kommentera inlägget här: