Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Boulemästaren

Kategori: Allmänt


Boulespelare på Trollängens boulebanor

Boulealliansen i Tyresö består av ett antal föreningar som har boule på programmet. De ligger på oss politiker om att få en boulehall i kommunen. Vi har hittills varit ganska njugga, ifrågasatt om boule inte egentligen är en sommarsport och ifrågasatt om det kan vara en kommunal uppgift att ställa lokaler till förfogande för i huvudsak pensionärer.

Idag bjöd boulealliansen in oss till något man kallade Boulehallskampen. Varje politiker fick spela tre matcher med två medspelare från bouleföreningarna, medspelare som utsågs genom lottning och som byttes mellan varje match. Och vem visade sig stå som herrsegrare och jag tror också totalsegrare när turneringen var klar. Jo, kristdemokraternas ende representant, vars namn min blygsamhet förbjuder mig att här avslöja.

Boulealliansens ohöjda lobbying fungerade i varje fall på mig. Nu ser jag gärna en boulehall och räknar med att själv komma att nyttja den efter pensioneringen. Men kanske skall vi i alla fall hålla fast vid att satsningen på en boulehall skall vara kommersiellt motiverad och inte belasta den kommunala ekonomin.

Kommentera inlägget här: