Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

En annorlunda jul

Kategori: Allmänt



Vid tretiden natten mot julafton hörde jag omisskännliga ljud från badrummet. När jag sedan såg att A inte låg i sin säng insåg jag genast att julaftonsfirandet var i fara. Och när morgonen grydde stod det klart. A hade fått magsjuka. Innebar att vi ringde återbud till M med familj som skulle vara våra julaftonsgäster. Alltså fick jag och J fira julaftonen ensamma. A har i stort sett sovit hela dagen och är fortfarande rejält ankommen av bacilluskerna.

Johanna och jag gick först en Indrapromenad i ca 10 graders kyla. Vi tittade in en sväng hos Mattias innan vi återvände till Slåttervägen. Sen tittade vi på TV, åt och delade julklappar i vår ensamhet. Jag fick en digital fotoram, som jag lekte med sen under julkvällen. Samt en bok om Skinnarmos nordostpassageexpedition i Nordenskölds spår.

Sent på nattkröken åkte jag och J in till julnattsgudstjänsten i Hby-kyrkan. Ett trettital besökare, de flesta från husen i omgivningen.

Idag, juldagen, har vi haft en otroligt slapp och trött dag. Ett par Indrapromenader och en tripp hem till J:s hus i Täby, är det enda som brutit TV-tittandet. Även dagens planerade familjesammankomst fick inställas. A är dock på benen igen, om än matt och lite ostadig.

Kommentera inlägget här: