Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

En julreklamation

Kategori: Allmänt


Årets kostnadsfria kungsgran

Ifjol var A vid denna tid uppe i Piteå och hälsade på sin mor. Jag tog mod till mig och åkte ENSAM till Lions julgransförsäljning uppe i Krusboda. Där valde jag ut en i mitt tycke mycket vacker kungsgran för 350-400 kr. Nar A sedan kom hem och vi tog in granen, var hennes estetiska bedömning av granen något mindre positiv än min. När det dessutom redan efter ett par dagar visade sig att granen barrade rejält kändes kritiken mot granen besvärande. Jag tog mig då för att skriva ett ganska humoristiskt mejl till Lions club och klaga på granlköpet. Julhelgen passerade och sedan - i mellandagarna - blev jag uppringd av en Lionsman, som beklagade att vi inte var nöjda och som dessutom utlovade en ny gran gratis nästa år.

I lördags aktiverade vi denna muntliga reklamation uppe hos Lionsgubbarna i Krusboda. Döm om vår förvåning när försäljaren visste om att vi skulle komma. Vi åkte alltså hem med en gratis kungsgran och har idag tagit in den i vardagsrummet. Och inte nog med att försäljaren var informerad om att vi skulle komma. På lördag eftermiddag ringde en annan Lionsman och ville - ovetande om att vi redan varit i Krusboda - påminna oss om att vi hade en kungsgran att fordra. Vilken service. Det lutar åt att vi får ge en liten gåva till Lions som tack för ett mycket trevligt bemötande.

KOMMENTARER:

  • Mina säger:
    2010-12-21 | 15:09:28

    Du ser, det lönar sig att vara snäll!

Kommentera inlägget här: