Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Vid dagens slut

Kategori: Allmänt


På väg ut ur hamnen

Vi har fått låna en båtplats i samfällighetens hamn i ett par veckor. Nu behöver innehavaren platsen själv. Sent ikväll gjorde jag därför en båttur från hamnen och hem till stugan på Udden. Jag passade på att ta en sväng förbi Renörafyren. Väl där var batterierna i Canonkameran slut - och Iponens kamera fick i stället uppgiften att fotografera fyren mot den nedåtgående solen. Något som den klarade ganska hyggligt tycker jag. De två första bilderna är däremot tagna med min Canon Powershot SX1.


Småskärsudden mot kvällshimlen



Renörafyren i solnedgången

Den dalande solen känns förresten ganska symbolisk i dessa dagar. Min mor, Maria, 92 år gammal, ligger så långt vi kan bedöma för döden. Sedan ca 10 dagar har hon slutat prata och verkar inte längre känna igen oss eller ens registrera att vi är hos henne. Demenssjukdomen är till sist på väg att ta ut sin rätt. Vi får i henne högst några matskedar energidryck varje dag, ett näringsintag som med säkerhet innebär att hon snart går ur tiden. Men hur snabbt? Inatt eller om en vecka eller tar det ännu längre tid? Känns skönt att det sker nu medan vi är i Piteå och kan vara med och sitta hos henne.

Kommentera inlägget här: