Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Fotomässan igen

Kategori: Allmänt



För tredje året i följd har jag och min son besökt Fotomässan. Tre gånger i följd, då kan man ju börja tala om en tradition. I år tittade vi på Canon 550D och 60 D och på Lumix G2. Det börjar luta åt att investera i en systemkamera igen för pappa Strand. Sedan digitaltekniken slog igenom runt millennieskiftet har jag hållit mig till systemkameraliknanden kompakter som Canon Powershot G3 och den nuvarande superzoomkameran Powershot SX1IS.

Mässan bjöd som vanligt på många fina utställningar. Störst intryck gjorde Frans Lantings bilder, bl a bilden av pingvinfamiljen ovan. Intressant var också Kenneth Sortland Mycklebust, som fotograferat mjöliga människor under en kväll i studion i Oslo. Se bilden nedan.

Jag köpte boken om årets pressbilder, i övrigt blev det inga direkta konsekvenser på sparkontot av årets mässbesök. Men kanske får det i alla fall lite långsiktig ekonomisk påverkan i form av en ny systemkamera?

Kommentera inlägget här: