Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Sista eftermiddagen med gänget

Kategori: Allmänt


Fredag den 17/6 blev jag högtidligen avtackad av mina kollegor på Posten. Halvåret som halvtidspensionär är därmed slut och nu har jag evig semester. Anita gjorde också sin sista arbetsdag i fredags. Bilderna har tagits av kollegan Tage Olsin, ett riktigt proffs som dessutom har Tyresö som bostadsort.


Avtackningen hölls i den ljusa personalmatsalen i Arken, Postens hus i Solna. Det bjöds både på snittar och tårta. Här tårtavdelningen.


Bo Friberg, Postens bäste CFO genom tiderna, höll tal och överlämnade en förnämlig och Appleanknuten avskedsgåva från Posten. Dvs gåva kommer lite senare, det han här överlämnar är ett gåvobevis.


Min nuvarande och även meste och bäste chef under de 41 åren i Postens huvudkontor, Kaj Nyman, höll ett långt uppskattande tal och överlämnade gåvan från de många kollegor som bidragit till insamlingen.


Min familj fick möjlighet att vara med vid detta för mig ganska högtidliga tillfälle i livet. Tre av barnbarnen var med. Här underhåller A dem medan Kaj talar.


De ca 70 kollegor som mött upp lät sig, liksom familjen, väl smaka av snittar och tårta.


Jag avslutade tillställningen med ett ganska långt tacktal, som dock blev mycket uppskattat.

Efter "festen" tog jag denna bild av familjen framför min sista arbetsplats, Arken i Solna.

KOMMENTARER:

  • Eva Rinaldo Andersson säger:
    2011-06-20 | 16:25:26

    Hej Carl-Olof,

    Jag hoppas att insamlingsgåvorna "HP kombinerad skrivare/scannern" och "vinet" passade dig?

    Du har möjlighet att byta skrivaren till något annat om du inte bryter förpackningen.

    Vänliga hälsningar Eva

Kommentera inlägget här: