Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Teneriffa-time

Kategori:

Utsikt från vår hotellbalkong
 
Vinterns resa till värmen har gått till Teneriffa. Sedan några dar finns vi därför på Parque Santiago III, ett hotellkomplex på gränsen mellan Playa de Los Cristianos och Playa de Las Americas. Vi har även detta år sällskap av herrskapet A från Enskede. Vädermässigt har Teneriffa hittills visat sig från sin bästa sida. Fr o m dag 2 i måndags har vi haft sol från en i princip molnfri himmel och uppemot 30 grader varmt vid middagstid. Mycket varmare än när vi förra vintern var ett par veckor på Gran Canaria. På ett annat sätt har tyvärr Teneriffa visat sig från sin sämsta sida. Idag - fredag - blev jag bestulen på min plånbok. Någon såg antagligen när jag stoppade ner den i benfickan på shortsen efter att ha inhandlat en ny keps. Och så försvann den med mitt körkort och tre kreditkort, som jag dock verkar ha hunnit spärra innan  man lyckats komma åt några pengar.  Plus en svensk 500-lapp och ca 5 euro. Inget direkt kap för tjuven alltså - men en ny upplevelser för mig, som under 67 år bara blivit bestulen en gång tidigare, 1970 när någon tog extraljusen till vår VW 1300.
 
Hitresan startade nästan 7 timmar försenat. Vi kom alltså i kvällningen till Teneriffa och från flygplanen tog jag denna dramatiska bild av vingen i samband med att solen gick ner.
 
Vårt hotell har en stor poolanläggning med både uppvärmda och "kalla" bassänger.
 
Ett färgmässigt intressant hus i hotellets närhet.
 
Flowers
 
En utflykt förde oss till öns nordkust, med stora vågor som rullade in från Atlanten.
 
En bild från Puerto de la Cruz - en av städerna på öns nordkust.
 
En strandpromenad fotograferad från strandpromenaden.
 
Solnedgång över båthamnen i Playa de Las Americas
 
Palmer vid stranden, i bakgrunden ön La Gomera några mil bort.
 
Och över Teneriffa vakar förstås Tejde, vulkanen som är 3.718 meter hög och därmed Spaniens högsta berg.

KOMMENTARER:

  • Karin Strand säger:
    2013-02-02 | 00:17:16

    Hejsan!
    Kul med livstecken ifrån er.
    Fantastiska bilder!!!!
    Och ni verkar väl ha det bra i solen
    men, otur med försenad utresa
    och - menar du verkligen att du går med plånboken i bakfickan på en turistort???
    Tur i alla fall att du inte hade så stora summor pengar i den, och att du hann spärra korten.
    Hör av er när ni är tillbaka i Sverige/Tyresö. Jag har glömt hur länge ni skulle vara borta.
    Karin

Kommentera inlägget här: