Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Ett lejon i Sickla

Kategori: Allmänt

 
 
Jag är sedan ungefär fem år medlem av Lions Tyresö. Bland våra insamlingsuppdrag ingår att fungera som parkeringshänvisare i Sickla köpcentrum när det är "lönehelg". Tillsammans med andra Lions-klubbar i närheten står vi och visar var köpcentrats parkeringsplatser finns. Klubben får betala av centrumägaren. Idag var ett sådant tillfälle. Jag stod först 45 minuter med P-skylten, hade därefter paus i 45 minuter, vilka jag tillbringade hos Waynes Coffee inne i Sickla Galleri. Sen var det 45 minuter igen. Det sista passet gick fort, eftersom en äldre man kom fram till mig och undrade varför vi stod med skylten. Vi pratade sedan bl a om det pågående bygget av tvärbanan från Hammarby sjöstad till Sickla, som han både gillade och inte gillade. Vips hade 45 minuter gått och min dos av sol och någorlunda frisk luft var för dagen till ända. För att fördriva tiden under mitt första pass tog jag några bilder med mobilens kamera.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Kommentera inlägget här: