Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Hes i hemmet

Kategori: Allmänt



Idag har jag haft en hes hemmadag. Har i och för sig befunnit mig i fullt arbete - via uppkopplingen till min kära arbetsgivares Citrixlösning. Men jag har däremellan kunnat studera naturen runt omkring huset. Hittade årets första blommor, intill husets sydsida. Fick också syn på gårdsmusen, som liksom ifjol vid denna tid tittade ut från järnvägssyllarna alldeles under fågelfröautomaten utanför köksfönstret. Den försvann snabbt när någon fågel dök upp, men sen kom den fram igen och letade efter ätbara rester bland fröskalen. Jag har också haft sällskap av Indra. Efter en aktiverande lekstund på tomten tog jag ett foto av hennes sorsna nuna, när det tittade fram mellan förstutrappans järnstaket.

Så har ytterligare en dag av livet förflutit - medan rösten successivt förbättras, dock utan att hesheten helt upphört.



Kommentera inlägget här: