Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

En aning tidigt

Kategori: Allmänt



Den lille mannen som har min fars förnamn och mitt tredjenamn har överraskat oss och tagit sina första steg. Bara 9,5 månader gammal. Man kan väl inte direkt säga att han går - men som framgår på bilden ovan står han ganska stadigt och tvekar sedan inte att ge sig iväg i riktning mot moderns famn. Har inte barnbarnen blivit allt mer försigkomna ju senare de är födda?

Dagen har i övrigt varit ganska bortkastad. Jag och Mina åkte till Sickla för att köpa längdskidor till henne. När vi besökt fyra butiker och sett ut ett par till henne, visade det sig att butiken inte kunde montera bindningarna förrän tidigast i morgon. Och då skall Mina med familj redan vara på väg till P:s familjetorp i Varnhem. Alltså blev det ingen affär.

Men innan bortkastande började hann jag med en vinterpromenad med Indra. Vi har haft en strålande, upplyftande vinterdag - som dessutom görs sig bra på bild.

Kommentera inlägget här: