Bildsurr från Myggan

Carl-Olof Strands blogg

Now I´m sixtyfour

Kategori: Allmänt


Årets julgransplundringsfoto med barnbarnen

Ända sedan ungdomens dagar har jag betraktat 64-årsdagen som porten till ålderdomen. Beror kanske på att The Beatles en gång sjöng "Will you still need me, will you still feed me, when I´m sixtyfour?". Nu har ju den frågan i mitt fall faktiskt fått ett svar. I varje fall har hon, min hustru A, fött mig i nära 40 år och gör det fortfarande när jag nu passerat gränsen. Om hon verkligen behöver mig kan man ju däremot fundera på. Men kanske i alla fall!

Liksom de närmast föregående åren firade vi min 64-årsdag med en julgransplundring. I år var granen redan nästan plundrad, i varje fall på barr. Men det fanns i alla fall tillräckligt många kvar på den dyra kungsgranen för att vi skulle kunna dansa runt den och sedan klippa ner den gren för gren.

Till plundringen hör också att födelsedagsgubben skall fotograferas med de plundrande barnbarnen. Fotot skall tas i gubbens egen Stresslessfåtölj. Med ökande antal plundrare har det blivit allt stökigare i fåtöljen. I år fick jag lov att ha den i gruppen ingående tigern mellan benen, de två minsta på var sitt knä och de två övriga på respektive armstöd. Men det gick vägen med fotot även detta år.


Dansen kring den barrande granen

KOMMENTARER:

  • Martina säger:
    2010-01-21 | 23:59:45

    Vilken bra och härlig summering av den härliga händelsen!

  • Kiki säger:
    2010-01-24 | 14:28:13

    Grattis Carl-Olof till Dina 64 år snart lika många barnbarn eller....



    När får vi se Er i Piteå? Våra planer med stugan gick ej som vi ville. Vi måste riva alt bränna ner

    hela stugan den är i så dåligt skick, mögel och det har varit brand (vet ej när, längesen) i takstolarna så det blev en omfattande renovering.



    Nu laddar vi för att ta tag i allt detta men vem vet när...



    Kram och hälsa hela familjen

    Kiki

Kommentera inlägget här: